A másik probléma, hogy a tanárok felkészültsége is jócskán elmarad attól, amivel már lehetne multimédiát kihasználva oktatni. Ugyan idõrõl idõre elõkerülnek az ezzel foglalkozó konferenciák, ahol megtárgyalják a lehetõségeket és a teendõket ezügyben, de sajnos valódi elõrelépés még valószínûleg sokáig nem valósul meg.
Ha ezek léteznének, akkor valószínûleg több, egyértelmûen a iskolai oktatást támogató program születne. Mivel kereslet az említett okok miatt persze nincs, ezért ilyen programok sem születnek - legalábbis Magyarországon.
A külföldi (fõleg angol) nyelvû programokból nyilván jóval nagyobb a kínálat, ám egyrészt kevés iskolában tudnak a gyerekek olyan szinten más nyelveket, hogy ezzel oktatni lehessen, másrészt pedig a különbözõ tantervek nem úgy épülnek fel, ahogyan a programok, így kicsit körülményesebb is a felhasználásuk.
Ettõl függetlenül azokban az iskolákban, ahol megvan rá a lehetõség, vagy megoldhatóak ezek a problémák, ott hatékony segédeszköz lehet a multimédia. Ma már van arra is lehetõség, hogy a tanár saját számítógépén ellenõrizze vagy részben irányítsa az egyes gépeken folyó munkát, így nem kell attól félni, hogy a tanulók elkalandoznak a tananyagtól (másrészt a megfelelõen felépített multimédiás program egyébként is megragadja a figyelmet).
A multimédiás oktatás alapvetõen az "egyszemélyes" tanulást segíti elõ, így tehát célszerû az órákat blokkokra bontva elõadni, ahol az egyes számítógépes részek között valamilyen összefoglaló - átvezetõ tanári közlést alkalmazhatunk. Természetesen megvan arra is a lehetõség, hogy a multimédiát általában csak illusztrációként használjuk föl az órai anyag támogatására, de ebben az esetben egyetlen tanári számítógép és egy projektor is elegendõ lehet.
Az említett Internetes multimédia viszont itt is segíthet,
hiszen - mint a Magyarországon beindult Sulinet program is
lehetõvé teszi - ahelyett, hogy el kellene juttatnunk a multimédiás
tananyagot az iskolákba, az iskolák tudják Interneten
keresztül megnézni azt a megfelelõ címeken. Ez
sajnos csak akkor lesz tökéletes megoldás, ha minden
iskolában az Internetes kapcsolat is megfelelõen fog mûködni,
és a tanárok is kellõen felkészültek lesznek
erre.
home - prev - next