 |
|
|

forum
categories »
demokódolás »
Commodore Plus/4 revival short description: Commodore Plus/4 revival topic for old and new sceners :) Coding and
post new message
<< | < | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | > | >>
|
Csabo: yesterday, in the very few minutes of good health for ztnet, I submittet 8sob, also completing 8sob_partyversion too. Now you only have to write some news. ;)
|
|
|
|
Hi Csabo!
I'm so sorry about the NTSC thing. Until yet there simply was too much real-life-sh*t and work, so i didn't have any time left for that by now. First I'm happy to have at least *something complete* in hand.
But i still want to keep my promise: There will be an NTSC-Fix for 8SOB. Just give me a little more time...
(I'll be needing you for NTSC-Testing anyway.)
Best Regards
Degauss
|
|
|
|
Argh, I'm sorry for the NTSC thing, I didn't knew.
8SOB official release takes to ya one part more, and some minor bugf...mmm cleanings (better), and I thought that NTSC compatibility for the intro would be added too :-/
|
|
|
|
Thanks Luca for putting up the stuff. It's ok, everyone who matters already downloaded it, the news was announced here a few replies back.
Degauss did promise me that he won't put it up anywhere until we get a chance announce the news, but the site went down, so whatever...
I'm surprised it's still NTSC incompatible. We talked about with Degauss so much, and my understanding was that he is working on THAT while we wait for Murphy to finish, but nothing seems to have changed... Is there a hidden partloader somewhere perhaps? The individual parts don't seem to be loadable either.
It's just so disappointing, especially after all the effort I (and some other folks) put into it to make sure the code runs on NTSC machines.
But nevertheless the demo is an awesome product! We should organize yearly events like this, hopefully when the memory constraint goes away we'll get even more participants.
|
|
|
|
Csabo: all the stuff (demo+Murphy's snapshot+_main.gif+thumbnail) is on Emucamp.
I was waiting for +4world comeback, but you could anticipate me if you wanna do :)
|
|
|
|
Eleg jol leirtad, teljesen egyet tudok erteni veled. bubis velemenyevel is amugy.
Na, ha ezt jol megbeszeltuk, nem terhetnenk vissza arra, hogy ki tudja a "legrovidebb-program-ami-modosit-egy-TED-regisztert-es-nem-all-le"-ot megirni? :-) Szerintem a 7 byte eleg sok, valaki biztos ki tud okoskodni rovidebbet.
|
|
|
|
Ügyes kód, bubis. Egy byteot meg lehet takarítani, ha a sorokat egyjegyûekre cseréled, akkor a GOTO után csak egy számjegy kell :-)
|
|
|
|
Murphy, nagyon király lett a partod, gratulálok!
Sajnos a Plus/4 World épp nem megy (lásd tulajok: http://ztnet.com/, ha az nem megy akkor mi sem). Majd visszajön hamarosan, úgy szokott.
Nem megy NTSC-n a demó továbbra se :-(
|
|
|
|
A 128 bytenak még szerintem is van értelme, sőt úgy sejtem, hogy egy kicsit a 64 bytenak is. Nézd majd meg egyszer miket művelünk egy néhány évvel ezelőtti 128byte compon, most sajnos nem tudok adni linket.
|
|
|
|
:))
A pouet sem megy!
SQL error... sorry ! ^^; I'm on it !
|
|
|
|
nekem sem megy, ellenben kijött a final 8sob:
http://www.pouet.net/prod.php?which=25936
|
|
|
|
Lehetséges, hogy nem működik reggel óta a plus4.emucamp.com ??
|
|
|
|
egy pc-s (de Arok-party latogato :) koder nezopontja:
a 256byte-nak meg van ertelme, en is irtam egy csomot; a 32byte-nak mar durvan nincs ertelme, a pouet-en van egy csomo, maximum egyszer jot nevethetsz de amugy teljesen ertekelhetetlenek. A minimum hatar valahol 128 byte kornyeken van (legalabbis pc-n), de ha mar a tradicio 256, megmaradhatnank ott, mar abban is elegge erolkodni kell
(osszehasonlitaskeppen, egy minimal mandelbrot-rajzolo 50-60 byte korul van)
amugy pc-n az elbaszott intel cisc utasitaskeszlet meg a sebesseg miatt lehet durva 256b-ket csinalni (az utolso amit irtam tizedere lassult amikor ~350b-rol leoptimalizaltam 256-ra). A legtobb (komoly) 256b tele van olyan utasitasokkal, amiket ha kiszednenk a procibol a windows meg siman futna :)
(parity flag, decimalis aritmetika es baratai)
na ez az en maganvelemenyem
|
|
|
|
Fibonacci sorozat szamoló:
10 B=1
20 PRINTB:B=A+B:A=B-A:GOTO20
|
|
|
|
Szerintem mindenden demó, ami demonstrálni kívánja a masina és a benne részt vevő alkotók (programozó, zenész, grafikus) képességeit. Legfeljebb értékelhetetlen, mint pl ez a 3 byteos cucc.
Tehát ha egy gépnek, mint a Plus/4 vannak audiovizuális képességei, akkor ebben kell valami érdekeset mutatni. Hogy mi az érdekes, azt meg a közönség ízlése határozza meg. Én pélául valamiért nem a táblázatkezelőkre izgulok be. :)
Szerintem ennél tovább nem nagyon érdemes boncolni a kérdés, csak hülye vitákhoz vezet.
|
|
|
|

Csabo: Az en velemenyem, hogy nem eleg szines csikokat produkalni ahhoz, hogy demonak tekintsem a dolgot. Az egesz demo kettos: egyreszt technikai trukkok masreszt eloadasi stilus. Es ez az utobbi altalaban teljes egeszeben hianyzik ezekbol a minikodokbol, nem is beszelve arrol a par byte-os bohockodasokrol amiken elindult az egesz eszmefuttatas.
Leteznek "technikai" demok is, de szerintem ezek igen kevesse erdekesek, csak amolyan erofitogtatas. (Es ezek koze sem sorolnam a minikodokat.)
Ami meg a mai mini meretu demokat illeti: mindenki el van ajulva (jogosan) peldaul a kkriegertol, de ha belegondoltok: a mai oprendszerek annyi mindent a koder feneke ala raknak, hogy nem csoda ha lenyegesen kisebb kodot lehet gyartani. Plusin is ki lehet(ne) hasznalni a ROM rutinokat, peldaul prekalkra. Igaz, hogy lassuak, de nem foglalnanak sok helyet. Egy ilyen optimalizalas szerintem siman befer a demo kategoriaba, de stilus nelkul semmit sem er onmagaban. (Pl. milyen fasza gyerek lennek ha par byte-bol Fibonacci sorozat szamolot gyartanek, nem? De minek?)
Osszefoglalva: demo = virtuoz kod + jo stilus (grafika, zene, design). Szerintem... ;)
|
|
|
|
"Hogy hol kezdődött a méretre optimalizálás? "
Sorry, a topikon belul a "thread"-re gondoltam :)
Mellesleg anno 2-3 byte-tal is lehetett crasht csinalni, csak jo helyre kellett beugrani a CMOS-ba :) A mostani Windows/Linux/stb. alapu gepeken persze ez mar joval nehezebb...
|
|
|
|
Hogy hol kezdõdött a méretre optimalizálás? Szerintem ez mindig és része volt a demóírásnak. Kevés a hely, lassú a processzor, trükközni kell. Legyenek az effektek minél rövidebbek, minél gyorsabbak. Ez egy nagyon alapvetõ motiváció szerintem.
A pouet-en az All Time Top 10-ben a negyedik helyezett egy 256b demo. Ott van amúgy egy másik 256b demó, 1994(!)-bõl. Hogy PC-n miket lehet kihozni, csak esik le az állam. Van 32b kategória is. Ezek közül pár demó tényleg lame, és a kommentekbõl az hangzik ki, hogy némelyik már hülyeség/idõpazarlás. De vannak klasszak 32 byteból is.
Az igaz, hogy crash-t lehet véletlenül is csinálni, de hány byteból? :-)
Szóval ugyanezt a gondolatmenetet folytatva jött fel a kérdés. Amúgy nekem is az a demó definiciója hogy "I know it when I see it", csak érdekelt a véleményetek. Ha a demókat mûvészetnek nézzük, akkor nehéz lesz definiálni, mert nagyon szubjektív a dolog.
|
|
|
|
Nem tom, hol kezdodott ez a "legrovidebb demo" tema, de szerintem nem a kod hossza definialja a dolgot...
Inkabb a demo mibenlete. Vegtelen ciklust, teleszemetelt videomemoriat, latvanyos fagyast veletlenul is lehet okozni. Akkor ez mitol demo? :)
|
|
|
|
Persze, egyrészt osztom szerényteljes véleményed. Nem demó, csak háttérszín-csíkozás. :-)
Viszont gondolom azzal egyetértesz, hogy a 128 byteos programok amiket még a Forever-re csináltunk, azok demónak számítanak. Szóval ha már a méretre-optimalizálás nem is érdekel, esetleg megosztanád velünk, hogy szerinted mi a demó? Hol húzzuk meg a vonalat?
|
|
|
<< | < | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | > | >>
|
|

|
|