|
|
|
forum
categories »
demokódolás »
Milyen programnyelven??
post new message
| 1 |
|
Dear All!
Egy cimbora számára kérek segedelmet. 8-10 oldalas esszéhez kéne anyag. (10.én le kell leadnia :)
Mesterséges intelligencia alkalmazási formái, és lehetőségei filmgyártás és számítógépej játékok területén.
Linken, cikkek, ötletek, flamelés jöhet ezerrel :)
Thx 4 all!
elChY
|
|
|
|
Elkezdem tanulni szépen az alapoktól... :) Vettem 1 könyvet: Molnár Csaba & Sági Gábor: Programozás Turbo Pascal nyelven (Kezdőknek)... Ebben az elejétől fogva le van írva minden, még az algoritmusok is... Ennek állok neki. Letöltöttem a freepascalt és tanulgatom a kódolást... Kösz a segítséget fiúk!
|
|
|
|
Egyetértek az algoritmikus gondolkodás lényegével. Onnantól egy nyelvi szintaxist kell csak megtanulni és felvenni a szükséges technikákat, amiktől egyre jobb lehet a kódod.
Viszont, ha egyáltalán nem tudsz programozni, akkor sajnos olyasmikkel kell kezdeni, hogy ablak, ami kiírja, hogy "Hello world!", meg számokat összeadni 1-től 30-ig, aztán ugyanez, de csak pozitív számokra, és hasonlóan kevéssé izgalmas, de a programozáshoz szükséges gondolkodásmód kialakítását segítő feladatok.
Szóval valami olyasmi könyvet szerezz be, ami ilyen szintő példáktól indul. De akár ilyenre a neten is rákereshetsz. Ha pár ilyen példát értesz és magadtól is meg tudsz fogalmazni hasonlókat, akkor jöhet a célirányos kódolás.
|
|
|
|
Nem olyan bonyolult a C/C++ mint elsőre tűnik. Ha van türelmed és fantáziád, hogy magadnak keress kihívásokat, kipróbálj új dolgokat, etc. akkor szerintem az alapjaihoz pár hónap is elég.
A programozáshoz nem a nyelv ismerete a lényeg, hanem h tudsz-e algoritmikusan gondolkodni? Aki tud, annak nem jelent gondot algoritmust írni a leghétköznapibb dolgokra is. Pl: írj algoritmust (papíron of korsz) pl. rántottacsinálásra elemi műveletekből. Legyen pl. az elemi művelet olyan tevékenység, ami egy másodpercnél rövidebb időt vesz igénybe. Pl: egy keverés az elemi művelet, de egy tojás feltörése nem :) (Hacsak nem odavágod a padlóhoz, mert akkor az < 1 sec, de az nem ér :D)
Na, ezt csak azért írtam, mert írtad, hogy nem tudsz egyetlen programozási nyelvet se, s csak azt akartam hangsúlyozni, hogy a gondolkodásmód a lényeg! Szóval fel a fejjel, tök mindegy, melyik nyelvet is választod (C++ v. Delphi). Én C++os vagyok, abban tudok segíteni, etc. Delphit már évek óta nem használtam.
A konfigod meg bőven jó. Majd ha már odáig jutottál, hogy a kódod kinövi a videokártya tudását, akkor ráérsz lecserélni. (Feltéve h csak a kódolás miatt cserélnéd le persze...)
|
|
|
|
Csak 1 a baj... Nemtudok egy nyelven se programozni, na meg ez fránya matek is :( Találtam sok freepascalos demoforrást a neten :] A delphivel az ára a baj... Elhiszem hogy jóó, meg szép.. Csak nagyon sokba kerül... Úgydöntöttem elkezdem lassacskán tanulni a C++-t. Ez mennyi időbe telik átlagban? 1-2év? :(
Ja és milyen konfig kell egy codernek? Nekem most egy Celeron2,4GHz, 256RAM, Geforce4MX440. Ez már gondolom nemjó. Na csak ennyi, kösz a válaszokat, húzok melóba...
|
|
|
|
Szerintem akár Delphi-ben (Object Pascal-ban), vagy Free Pascal-ban is kezdheted, ha az esetleg közelebb áll a jelenlegi tudásodhoz.
Ahhoz, hogy létrehozz egy valamilyen scene-szerű kódot kiindulásnak jó. Az erő manapság már úgy is a videokártyában van, nem a lefordított kódban (pascal-on belül is írhatsz ASM betéteket, ha szükséges).
Aztán, ha majd később rájösz, hogy inkább 64K, vagy 4K területen nyomulnál, akkor irány az ASM. Ha meg maradsz demos, akkor Delphi - C(++) könnyen fordítható oda-vissza. Mármint általad, kézzel :)
C-alapon több forrás hozzáférhető, sőt a mintaprogramok szinte kizárólag C-ben vannak. Bár lelkes emberek ezeket adaptálják pl. Delphi-re. Én is ebből indultam ki és idén is lesz Delphi alapú demo release.
Persze általában készül egy saját engine a válsztott 3D felületre (OpenGL vs D3D), aztán ha kitartó vagy, és időd is, mint a tenger, akár demo/intro szerkesztő tool is.
Mindenhez találsz tutorial forrásprogramokat, kezdve azzal, 1.) hogy kell beváltani grafikus felületre, 2.) kirakni egy polygont, 3.) texturát feszíteni rá, 4.) megvilágítani. Ezekből már el lehet indulni, a nyalánkságok jöhetnek utána.
De High Level Pixel Shader psot process-re sem nagy kaland.
Ha alapvetően tudsz programozni, akkor csak idő kérdése, mert tele van a net segítséggel.
Szóval hajrá!
|
|
|
|
kösz a válaszokat! a c++ nekem nagyon 'kínai' :[ Hogyan kezdjem el a tanulását?
Tudnátok segíteni? Plzz ne 10k Ft-s könyveket ajánljatok, mert vettem már párat, de azok nagyon 'szárazon', 'nyersen' magyarázák el. Tudtok nekem segíteni az elindulásban? Egy kis kezdőlökés??? Kezdőlökés
Kösz előre is...
|
|
|
|
nem, nem pascal =)
hm, az assembly manapság nem divatos, de ha én 4k intrót írnék véletlenül, az abban lenne. a keretet már összevadásztam és optimáltam masmhoz... de inkább magasabb szintű nyelven szokás nyomulni már 4k-ban is.
alatta azért asm kell ;)
demót viszont még a megszállottak sem írnak asmban, legalábbis pc-n nem, a c64 pl egy egészen más, de finom tészta =)
|
|
|
|
Attól függ, milyen kódolás érdekel?
Grafika => kezdésnek a C++t és az OpenGL-t javaslom. (Ebben még segíteni is tudok...)
Toolok: Managed C++ban, C#-ban, Javaban vagy Delphiben.
Amúgy egy coder eszköztára általában nagyrészt saját maga által fejlesztett toolokból áll. Gondolok itt konverterekre, szerkesztőprogikra, etc. Na meg persze olyan cuccokból, amiket a netről beszerez. Pl. fordító, debugger, etc. A szép az egészben, hogy szinten mindenből van ingyenes, ami kell :)
|
|
|
|
ésmég: milyen egy 'átlagos' coder configja? mit rejt egy coder fegyvertára? gondolok itt melyik windóz verzió (98,2k, XP?), milyen programnyelv (c++, pascal, asm?), milyen fejlesztői környezetek (visualc++, freepascal, masm??)... légyszi válaszoljatok... érdekel a coderség...
|
|
|
|
hi$ melyik prog.nyelvet hasznaljak/hasznaljatok a demok irasara? pascal, assembly, c++?? es milyen programokat hasznaltok (marmint a coderek), pl. visualc++?turbo_pascal, masm???? most ismerkedtem meg a scenevel, full lamer vagyok. :]
|
|
|
| 1 |
|
|
|
|